ROCK TO THE RHYTHM AND BOP TO THE BEAT OF THE RADIO.

TRIBES @ CAMDEN BARFLY

Publicerad 2012-11-16 20:00:00 i Gigs, Life,

Gårdagen... Vet inte vart jag ska börja riktigt... När jag vaknade på morgonen sa Lina "jag älskar att du precis vaknade upp med världens största leende". Och ja, klart att man vaknar upp med ett leende när dagen man väntat länge på, äntligen är här. Gick mest och väntade hela dagen på att vi skulle åka till Barfly. Vid 4pm drog vi iväg, sprang helt oväntat in i Mark, när vi hoppat tuben för att byta i Bank. För att vara så tidigt på dagen, så var jag nog lite väl kalas alla redan. Men vem bryr sig.
 
När vi kom fram till Barfly så var det första vi såg Splashh och Temples stå utanför. Sen kunde man höra Tribes soundchecka på övervåningen hehe. Vi var först på plats.... (som vanligt...) 3 timmar innan alla andra hahaha. När vi satt på nedervåningen och väntade så gick helt plötsligt Johnny och Dan förbi oss. Jag och Mark fangirlade lite tyst och Lina undrade vad fan vi höll på med... Sen kom Jim och Miguel också, helt ok. 
 
Hundra år senare så blev klockan 7 och man kunde äntligen gå upp och ta plats framför scenen. Ställde mig så att jag skulle stå mellan Jim och Johnny, kändes bra så. Först spelade Temples, grymt bra, som alla andra gånger jag sett dem. Sen spelade Splashh också grymt bra, precis som förra gången jag såg dem. Efter att Splashh spelat började dom rigga iordning på scenen inför Tribes gig, setlists, gitarrpedaler, förstärkare m.m kom på plats. Under tiden pratade jag med en tjej som hette Stella, hon hade tydligen sett dem 6-7 gånger, jealous. Mark har ju dock sett dem 9 gånger..... Kul för honom. 
 
21.50 så kliver dom på scenen. Jag skakade av lycka. Dom drar igång med 'When My Day Comes', en av mina favoriter! Lite ovanligt med tanke på att dom alltid brukar börja med 'Whenever'. Efter första låten så hukar sig Johnny ner framför mig och säger "Hi, are you alright?" och ler sådär som bara han kan (haha). Min reaktion var typ "mhhmm asgfdjg". Sen kör dom 'Sappho', låten jag och Chris fick tillägnad oss på Hultan. Dom fortsätter med 'Corner of an English Field', tycker nästan det är lite jobbigt att kolla på dem, när de spelar den live. Det enda jag kan tänka på är hur mycket dom måste sakna Charlie... Sen spelar dom 'Whenever', i slutet av låten sträcker Johnny fram sin hand mot min, jag tar tag i den, han ger världens leende och ger mig sitt plektrum. Det var ett litet speciellt ögonblick. Lina reaktion på det hela var "åh gud, det där var bland det sexigaste jag sett". så ja.. klagar inte.. 
 
Resten av spelningen var helt fantastisk, de spelade 'Dancehall' (ny), 'Halfway Home', 'Sons and Daughters' (ny), 'Bad Apple', 'Coming of Age', 'How the Other Half Live' (ny) och 'We Were Children'. Under sista låten blev publiken helt galen, antagligen för att det är deras mest kända låt. Jag kan ju säga att jag skrek som aldrig förr, var förvånad över att min röst ens existerade efter den spelningen. När det var slut så kom det fram två tjejer till mig och sa "Are you and Johnny dating??" jag svarade "Yeah, we are" då sa den ena "That's what I thought!! I surely looked like that by the looks he gave you". HAHA, höll på att avlida där ett tag efteråt, det var bland det roligaste jag hört.
 
Efter giget var det dags för Afterparty + Dj-set med grabbarna. När Johnny kom ner för att gå till Dj-båset så gick han förbi oss. När han såg mig stannade han och sa "Oh, Michelle! There you are" och kindpussade mig. Sen sa han någonting, men jag kommer inte ihåg vad hahaha, så misslyckat. En stund senare såg jag Jim, då kom han fram och sa "Miiichelle!! Hi!". Han ville att jag skulle visa min tatuering för honom, så eh ja, det gjorde jag. He loved it :') Sen presenterade han mig för en tjej som tydligen jobbar med Tribes, Jim ville att jag skulle visa tatueringen för henne också. Hon tog massa bilder på den haha. Det roliga var att hon verkade veta vem jag var? För Jim sa bara "so, this is Michelle" och hon ba "ohh, yeah. Hi Michelle!". 
 
Det hände så himla mycket under kvällen. Jag försökte dra en trumpinne ur handen på en kille... vilket slutade med att jag tog i så mycket att jag hamnade på ryggen ute på trottoaren... Samma kille försökte sedan sig på att dansa med mig, Bad idea. Jag dansar inte, speciellt inte "naughty", som hans kompis försökte få oss att göra. Jag kollade på Celine och Mark och ordade "help me" hahahah. Sprang även in i Hayden Kays under kvällen (typ 20 gånger...). Han är nu officiellt en av mina favoritpersoner. Alltså den mannen i mitt hjärta säger jag bara. 
 
När Barfly stängde och alla var tvugna att gå ut så stod vi där och väntade på att någon i bandet skulle komma. Jim kom ut och när jag kollade på honom sa han "wooow oh no, here comes the dangeeeer". Man ba "eeeeeh ok...". Jag ville så himla gärna fråga någon av dem om de kunde spela 'get some healing' på söndag... Men vågade inte riktigt. Tillslut gick jag och Mark fram till Miguel iallafall. Innan vi han säga någonting så frågade han om vi kommer på giget på söndag. Klarrrrt. Sen kom Mark till min undsättning och sa "do you think that you could play get som healing on sunday?" och pekade på min tatuering... Miguel ba "wooow, that's fucking cool!!" (och började sjunga på låten...) sen "heey, let me get a picture of that, I'm gonna show it to the boys. I'm sure they're up for playing that song! That tattoo is siiick!"
 
Sen bjöd han med oss till Joe's. Vi hängde på, men när vi väl kom dit så var det typ 20 min tills dom stängde och Jim hade inget leg, så han fick inte komma in. HAHA. Där slutade kvällen... Det här är bara endel av vad som hände igår. Alltså det kommer verkligen vara en sån himla oförglömlig kväll. Skulle mer än gärna uppleva den 100 gånger om. 
Om två dagar ser jag dem igen. Förstår det inte riktigt. Men det är fint. 
x

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

19årig tjej som försöker skaffa sig något slags liv i east London. Lever för musiken. Så det är pretty much vad bloggen handlar om, livet och musik x

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela