ROCK TO THE RHYTHM AND BOP TO THE BEAT OF THE RADIO.

Mystery Jets @ Royal Festival Hall

Publicerad 2012-12-02 01:43:41 i Life,

I torsdags hände något av det bästa i mitt liv. Jag har sagt att spelningen med Pete i Oktober toppar allting... Men att se Mystery Jets och Johnny Lloyd spela en av mina favoritlåtar tillsammans, det var stort för mig. På riktigt. 
 
Jag var en av de första som anlände till Royal Festival Hall, trots att tuben drygade och jag blev 35 minuter sen... Med en halvtimme kvar tills att dörrarna öppnade så gick jag och köpte lite merch. En patch till min jeansjacka, några bagdes och ett concert programme handskrivet av Blaine. Där i finns min nästa tatuering, jappjapp. När jag sen gick in till stället där dom skulle spela så mötte jag Temples i dörren, det var ju helt okej... 
 
Jag intog min plats på sjunde raden och insåg att jag verkligen satt så jävla bra! Efter några minuter såg jag Johnny på scenen och ja, ni kan ju tänka er min reaktion.... Bara tanken på att jag snart skulle se BÅDA mina favoritkillar på samma scen... Fick lite hjärtklappning... 
 
Första förbandet var The Night, riktigt bra! Sångerskan är tillsammans med Will i Mystery Jets och när hon nämde honom och sa "he's the love of my life" så började hon gråta, så fint! Andra förbandet var Temples, fjärde gången jag såg dem och det var lika bra som vanligt. Om inte bättre faktiskt! Tror aldrig sångaren varit snyggare/sexigare på scen. 
 
Efter Temples så dröjde det ungefär 10 minuter innan Mystery Jets kom ut på scenen. Publiken jublade som fasen och de började med att spela 'Someone Purer', som finns med på min topp 3 MJ låtar. Jag kan lätt erkänna att jag blev lite tårögd.. Sen spelade dem 'Serotonin', hela publiken ställde sig upp och började dansa, tror inte det fanns en enda person som var tyst under refrängen, det var mäktigt. 
 
Några låtar senare sa Blaine "we would like to welcome a very good friend of ours up on stage, Mr Johnny Lloyd". Jag bokstavligt talat skrek och applåderade hahaha, tur att det fanns några andra Tribes fans där, så jag slapp se dum ut ensam... De spelade 'Sister Everett' (med en gospelkör på scenen!!) och 'Veiled In Grey' tillsammans och såg ut att trivas så himla bra. 
 
När de sedan spelade den näst sista låten 'Two Doors Down' så sa Blaine "I want you all to sing the first verse for me, I know you know it, COME ON!" Och hela publiken bokstavligt talat skrek ut I THINK I'M IN LOVE WITH THE GIRL NEXT DOOR, IT'S DRIVING ME CRAZY, I CAN'T TAKE IT ANYMORE. Sen blev det dansfest. Det var ett fantastiskt ögonblick. Det var en fantastisk kväll. 
 
(den här fina videon, som jag filmade, la Johnny upp på sin facebook nån timme efter att jag postat den på Youtube, hehe)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

19årig tjej som försöker skaffa sig något slags liv i east London. Lever för musiken. Så det är pretty much vad bloggen handlar om, livet och musik x

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela